הקטנת עלויות בניהול חשבון

בניהול החשבון ניתן להקטין עלויות. העמלות שהבנק מחליט עליהן אינן גזירה משמים וניתן בדרכים שונות לצמצם את העלות של תפעול החשבון.
בתור התחלה תמיד ניתן לבקש ואף לדרוש הטבה בעמלות. הבנקאי ינסה לעשות מה שיוכל במסגרת הסמכויות שלו או של מנהלו. במידה והבנקאי לא מראה נכונות לעזור לכם , יכול להיות שכבר בשלב זה ניתן לבקש להחליף בנקאי.
אם קיים בחשבון סכום נכבד או מבוצעות בו פעולות בניירות ערך הבנק ירדוף אחריכם וינסה לרצות אתכם. אם חשבונכם הוא כזה, יש לכם קלף מיקוח רציני. גם אם לא, ניתן לבקש הנחה על פעולה שחוזרת על עצמה. לדוגמה, אם אתם מרבים להשתמש בשקים, ניתן לבקש הנחה ספציפית על פעולה כזו. אם מפקידים שיקים דחויים ניתן לבקש הנחה קבועה או להגיע להסדר בו בכל פעם שמבצעים הפקדה של מספר שיקים דחויים יינתן החזר ידני.
כל פעולה בחשבון נרשמת כשורה , בגינה אתם מחוייבים בעמלת שורה. לכן, במשיכת מזומן תמשכו יותר מהנדרש בכדי לחסוך הוצאת כספים נוספת שתחייב בעמלה. בנוסף, במקום להשתמש בשקים כשכל שיק הינו שורה בדף החשבון, השתמשו בכרטיס אשראי (כך גם מועד החיוב ידוע ומקל גם על התנהלות תזרימית של החשבון).
אם חשבונכם מצוי במינוס גבוה לאורך זמן, אף שהנכם "עומדים במסגרת", כדאי לשקול לקיחת הלוואה לתקופה לא ארוכה. עלות ההלוואה נמוכה מניצול מסגרת אשראי שכן ניתנת באחוזי ריבית נמוכה ממסגרת אשראי וכך גם תכנסו למשטר חיסכון , וכך תדעו כי עליכם להחזיר סכום מסוים כל חודש.
יש לזכור כי כל הסכם שלכם מול הבנק, ובפרט הסכם להטבות בעמלות, יש לבדוק כל תקופה ולפחות אחת לשנה. דברים יכולים להשתנות ולבנק מותר לשנותם. דבר אחרון נסו לדבר עם הבנקאי שלכם שינסה להגדיר את החשבון שלכם באופן בו תזכו למירב ההטבות והיחס.
חשבון סטודנט יזכה להנחות מסיימות, חשבון של מכניסי משכורת גבוהה יזכה להטבות ויחס שונים וכן הלאה.

הצלחה.

תגובה 1:

  1. לפעמים פשוט אין ברירה, אנחנו חייבים לקחת הלוואה. בסופו של דבר טוב שהאפשרות הזאת קיימת. אך חשוב לבדוק ולהתאים ע"י עצות הפקיד בבנק את ההלוואה לצרכים ויכולות החזר שלנו.

    השבמחק